top of page
תמונת הסופר/תאין עוד מלבדו

צבא זר

בס"ד


אחד הפחדים המרכזיים שלנו,

מתמקד באפשרות הקיימת,

שמלכות הרשעה תזרים לארצנו,

כוחות "ביטחון" זרים שיחליפו את הקיימים.


הפמפומים שלהם על כל מיני תוכניות ורעיונות,

לחיזוק ה"ביטחון" האישי של אזרחי המדינה-


ובנוסף - מראה ניידות התנועה השחורות,

הנעות במהירות בכבישי הארץ-


גורמים לנו להתכווצות.


יש לנו חששות.



המטרה שלהם היא שליטה באוכלוסייה.


חלק מהתוכניות הוא,

לעשות זאת באמצעות צבא זר,

המורכב מגויים אכזריים,

עם מבט אטום בעיניים,

מדים שחורים,

וסמלים מוזרים על הכתפיים.


כאלה שאין להם רגשות.


שמבצעים את המשימות כמו רובוטים.


האם אנחנו צריכים לשקשק מפחד מהדבר הזה?


לא.





למה?


כי צריך להבין מה זה באמת צבא זר,

ולראות שהוא כבר נמצא בתוכנו.


הדבר הזר הזה הוא מאוד שורשי ועמוק,

אבל הבשורה הטובה היא-

שאנחנו יכולים בקלות לסלק אותו מעלינו.


לפני כמאה שנים בערך,

הוקם בארץ ישראל ארגון "השומר",

שבסופו של דבר היווה את הבסיס-

שעליו נבנה הצבא של המדינה.


שני עקרונות מרכזיים הובילו את מטרות הארגון-

עבודה ושמירה.


האדם צריך לעבוד את האדמה.

האדם צריך לשמור על האדמה.


איך עושים את זה?


קודם כל - סומכים רק על עצמנו.

כוחי ועוצם ידי.


אנחנו בעצמנו ניישב את אדמת ארץ ישראל.

אנחנו בעצמנו נשמור עליה.


ייעודו של היהודי בארץ ישראל-

לעבוד בעבודת כפיים ביום,

ולשמור ולהגן על האדמות בלילות.


הוא יהיה עסוק במשך כל שעות היממה.


למה?


כדי שלא יהיה לו חלילה אפילו זמן מועט,

לחשוב שאולי יש בורא לעולם,

שמנהל את העולם בהשגחה פרטית,

הכוללת השגחה מיוחדת על ארץ ישראל-


"אֶרֶץ אֲשֶׁר ה' אלוקיך דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד

עֵינֵי ה' אלוקיך בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה"

(דברים יא , יב)


על בסיס אידיאולוגיה מעוותת זו-

שרק על עצמנו נוכל לסמוך,

ורק מעבודת כפיים והגנה עצמית,

ייבנה העם היהודי בארץ ישראל,


חינכו דורות שלמים במדינה,

וכך הרחיקו אותם מהיהדות-

מהאמונה והבטחון בבורא יתברך,

ומשמירת התורה והמצוות.


החלישו את העם.


הם ממשיכים בזה עד היום,

במסווה של חינוך לאהבת הארץ,

מרחיקים את הנוער מהיהדות.


מאיפה הם לוקחים את הרעיונות האלו?


מהנחש.


הנחש שהצליח להחטיא את חוה ואדם,

שאת מדרגתם הרוחנית הגבוהה,

איש מאיתנו לא יכול להבין.


אותו נחש ממשיך להטעות לאורך כל השנים.


רעיון העבודה והשמירה,

לא התחיל מארגון "השומר",

ולא מהאידיאולוגיה של התנועה הציונית.


השורש שלו הוא עמוק מאוד,

ומקורו בתכלית בריאת העולם והאדם.


"וַיִּקַּח ה' אלוקים אֶת הָאָדָם

וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן עֵדֶן

לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ"

(בראשית ב , טו)


הקב"ה לא ברא את האדם - נזר הבריאה,

כדי שיהיה גנן ושומר.


האדם נברא בצלם אלוקים,

כדי שיהיה לו כוח וממשלה,

לשלוט בעולם ובנבראים.


לא שלטון עריצות שמנצל את כוחו לרעה,

ופועל נגד מחשבת הבריאה.


אלא להפך-

האדם נועד להמשיך את מלאכת הבריאה,

למען תיקונו ושלמותו הסופית של העולם.


מסביר הרב אליהו דסלר בספרו "מכתב מאליהו"-


"הנה בעבודת אדם הראשון,

היו כאמור לעיל שתי בחינות 'לעבדה ולשמרה'.


מצוות עשה ומצוות לא תעשה שבבחינה ההיא.


בחינת הלא תעשה היתה שלא יאכל מעץ הדעת...

ובחינת העשה עניינה היה שיבטל ויחסל,

גם בחינת 'ידיעה' זו של אפשרות ידיעת הרע...


לבוא לידי השגה אמיתית וגמורה,

שגם ידיעה זו מקומה בהסתר ובדמיון,

כי דבר שהבורא יתברך אסרו,

אין לו מציאות כלל".


(עכ"ל - חלק ב' פרשת בראשית)


ובמילים הפשוטות שלנו, רק לצורך הבנתנו:

אדם הראשון הצטווה לא לאכול מעץ הדעת,

אבל גם לבטל מליבו כל מחשבה,

שיש אפשרות אחרת חוץ מהציווי הזה.


אדם הראשון לא עמד בפיתוי,

וחטא.


החטא הוליד מצב של ערבוביה בין טוב לרע,

ומאז ועד היום,

העולם בתהליך של תיקון הדבר הזה.


והנחש?


הוא עושה את כל המאמצים-

כדי למנוע את התיקון.


אנחנו רואים את זה בחוש.


המשימה מוטלת על כתפנו - הדור האחרון.


אנחנו באמת צריכים לעבוד ולשמור.


אבל לא מדובר באדמה חקלאית,

אלא בתיקון סופי של הטעות.


אין לנו את היכולת להבדיל בין טוב לרע,

כי הם מעורבבים בתוכנו.


אבל יש לנו את היכולת להבחין בין אמת לשקר.


הבורא פקח לנו את העיניים לראות את השקר,

לכן אנחנו מבינים שרק מה שקשור לתורה - זו האמת.


איפה שכשל אדם הראשון - אנחנו נצליח.


העבודה שלנו היא - עבודת האמת (התורה),

והשמירה שלנו היא - להתרחק מהשקר.


כל מה שלא קשור לאמת - הוא שקר.


וכמו שלא נכניס את היד שלנו לאש,

כך לא נעשה שום דבר שנוגד לתורה הקדושה.


ואז יגיע מצב - שהם יפחדו מאיתנו,

ולא אנחנו נפחד מהם.


יש לנו הבטחה על זה בתורה.


"פַּחְדְּכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵּן ה' אלוקיכם

עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּדְרְכוּ בָהּ

כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם"

(דברים יא , כב-כה)

bottom of page